• تلفن تماس 04135400538

  • آدرس ایمیل

سرمایه‌گذاری با آموزش و با دید میان‌مدت در بازار بورس

مدیر آموزش شرکت کارگزاری آگاه نیز در این سمینار با بیان این‌که متاسفانه متولی‌گری خوبی در حوزه‌ی فرهنگ سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نشده است، افزود: در کارگزاری آگاه تلاش می‌کنیم تا به سمت فرهنگ سازی بازار سرمایه به عنوان “بازار رسمی و نهادینه در بین افراد مختلف با سرمایه های مختلف” حرکت کنیم.
مهدی افضلیان با بیان این‌که بازار مالی صرفا در بازار مسکن، سکه و ارز خلاصه نمی‌شود بلکه “بازار سرمایه” نیز داریم که متاسفانه ناشناخته مانده است، افزود: در رابطه با شناساندن این بازار تلاش می‌کنیم و اخیرا نیز تفاهم نامه‌ای با موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه که در تبریز مستقر است منعقد کرده‌ایم تا دوره های بازار سرمایه را به صورت مشترک ارائه دهیم.
وی با بیان این‌که کارگزاری آگاه از لحاظ آموزش رتبه یک را بین کارگزاری‌ها دارد، افزود: آموزش رسالت ماست و در این رابطه کمر همت بسته‌ایم.
وی با بررسی نرخ بهره و نرخ تورم در کشور، گفت: در کشوری زندگی می کنیم که در یک دوره زمانی سه الی پنج ساله تورم عجیی را تجربه کرده و لازمه‌ی پیش افتادن از تورم “سرمایه گذاری در یک بازار” است.
وی با بیان این‌که بازار سکه و ارز، بازار مولدی برای سرمایه‌گذاری نیست، گفت: معتقدم طی سه الی چهار ماه گذشته افرادی که در بازار سکه و طلا سرمایه گذاری کردند کمتر از پنج درصد جامعه بوده و شاید ۹۵ درصد جامعه ارزش پول‌شان به یک سوم رسید و با کاهش ارزش سرمایه مواجه شدند، چرا که رویه درست سرمایه گذاری را بلند نبوده‌اند.
این فعال بازار سرمایه با بیان این‌که باتوجه به نرخ تورم باید به بحث “سرمایه گذاری” توجه شود، افزود: سرمایه گذاری در بورس با دید میان مدت و بلندمدت یکی از بهترین نوع سرمایه‌گذاری‌هاست؛ اگر فردی درست آموزش دیده و با دید میان‌مدت و بلندمدت سرمایه گذاری کند، یک سرمایه گذاری خوب و بهینه‌ای را انجام داده است.
وی با تاکید بر این‌که بدون آموزش و اطلاعات هرگز وارد وارد بورس نشوید، چرا که بازار بورس، بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای است، بیان کرد: اگر با دید میان مدت به همراه آموزش درست وارد سرمایه‌گذاری بورس شوید، قطعا موفق خواهید شد.
گفتنی است، موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه، اولین مرکز تخصصی بورس در آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور است که با اخذ مجوز رسمی از سازمان بورس اوراق بهادار، از حدود پنج ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و آموزش تمامی دوره‌های تخصصی، نحوه سرمایه‌گذاری و تحلیل‌های تکنیکی و بنیادی در بورس در این موسسه زیر نظر سازمان بورس و فنی حرفه‌ای ارئه می‌شود و پس از برگزاری دوره‌های آموزشی مرکز برای افراد، گواهی شرکت در دوره‌ها ارائه می‌شود.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران