• تلفن تماس 04135400538

  • آدرس ایمیل

عوامل مهم در سرمایه‌گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار

رییس هیات مدیره موسسه ارزش آفرینان بازار سرمایه نیز در این سمینار به عوامل موثر در سرمایه‌گذاری در بورس و اوراق بهادار اشاره کرد و گفت: “مسایل کلان اقتصادی و عوامل سیاسی و اجتماعی، وضعیت صنعت، ساختار مالی شرکت، وضعیت سودآوری شرکت، ثبت قیمت به سود هر سهم، مدیریت شرکت، وضعیت اطلاع رسانی شرکت، سیاست تقسیم سود شرکت، قابلیت نقدشوندگی سهم و روند قیمت سهم شرکت در گذشته” در این رابطه اثرگذار بوده و سرمایه‌گذار باید این موارد را قبل از سرمایه‌گذاری بررسی و تحلیل کند.
رسول برادران با بیان این‌که ما در یک اقتصاد تورمی زندگی می‌کنیم و اگر تورم نباشد اقتصاد حرکت نخواهد کرد، افزود: همانطور که در سال ۹۶ تجربه کردیم و دولت سعی در کنترل تورم داشت که به نتیجه‌ای هم نرسید.
عضو هیات مدیره موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه با بیان این‌که وضعیت صنعت عامل بسیار مهمی برای سرمایه گذاری در این حوزه است، افزود: برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار باید وضعیت صنعت را درنظر گرفت.
وی در ادامه گفت: باتوجه به این‌که درآمد ملی کشور از نفت و فرآورده‌های نفتی و مشتقات آن است، این تاکید دولت و اقتصاد کلان بر روی درآمدهای نفتی ما را به سمت شرکت های تولیدکننده نفت و شرکت هایی که فرآورده های نفتی تولید می‌کنند هدایت می‌کند.
وی در ادامه گفت: “صنعت غذا و کالاهای مصرفی” دومین صنعتی است که در کشور بر روی آن تاکید می‌شود.
رییس هیات مدیره موسسه ارزش آفرینان بازار سرمایه با بیان این‌که “صنعت مالی” دیگر صنعتی است که حائز توجه است، افزود: مردم به خاطر ترس از آینده(ابهام در آینده) معمولا سعی می‌کنند در نهادها و واسطه‌های مالی سرمایه گذاری کنند که “شرکت‌های تامین سرمایه” از جمله این نهادهای مالی فعال در بازار است.
وی با بیان این‌که ساختار مالی شرکت‌ها در سرمایه گذاری در بورس و اوراق بهادار اهمیت دارد، افزود: صورت جریان وجه نقد، صورت مالی است که در کشورمان عمر ۱۷ ساله دارد؛ با نگاهی کلی به این صورت جریان مالی می‌توان دریافت که شرکت از لحاظ ساختار مالی و تامین مالی با مشکل مواجه خواهد شد یا خیر.
وی در ادامه بیان کرد: شرکت‌هایی چون پتروشیمی، غذایی، دارویی، سیمان و صنایع سبک معمولا از وضعیت جریان وجه نقد بهتری برخوردارند و در مقابل صنایع خودرو به دلیل فشار خودروسازها بر قطعه سازها معمولا مشکلاتی در نقدینگی و سرمایه در گردش دارند.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیان این‌که اگر به سرمایه گذاری مطمئن، میانمدت و بلندمدت در بازار بورس و اوراق بهادار فکر می‌کنیم باید به ساختار مالی شرکت‌ها توجه کنیم، افزود: بررسی وضعیت سودآوری شرکت‌ قبل از شروع سال مالی نیز از جمله موارد مهم در این رابطه است.
وی با بیان این‌که موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه در قالب دوره‌های تحلیل بنیادی، ارزیابی سهام و تحلیلی تکنیکی( توسط دکتر سید احمد شکوری، با دو دهه فعالیت در حوزه بازار سرمایه) آموزش‌هایی را در این رابطه ارایه می‌دهد تا علاقه‌مندان بتوانند بصورت حرفه‌ای در بازار بورس سرمایه گذاری کنند

مطالب مرتبط

نظرات کاربران